„Cu un deficit de peste 350.000 de oameni, sectorul construcțiilor din România, motorul economiei românești, cum era numit în decembrie 2020, merge la ralanti. Importante proiecte de infrastructură așteaptă la coadă. Și așteaptă, și așteaptă.
De la autostrăzi, la spitale, de la modernizări de infrastructură de aeroport, la construcții hidroedilitare, șantierele care asigurau în 2019 6,4% din PIB și au contribuit la creșterea economica de 4,1% cu 0,9 puncte procentuale, sunt părăsite. Inerția care a împins sectorul construcțiilor în 2021 a dispărut sub presiunea crizei de forță de muncă, inflației, războiului din Ucraina. Un amplu raport al companiei de consultanță IBC Focus a prognozat în octombrie 2020:
„Specialistii estimeaza ca in urmatorul an (n.a. 2021) atentia ar trebui sa fie indreptata spre domeniul infrastructurii. Chiar daca in momentul de fata ne confruntam cu adevarate probleme cauzate de lipsa acesteia, antreprenorii trag un semnal de alarma si solicita statului sa acorde linii de finantare pentru realizarea unor proiecte atat de necesare, care, momentan, ne plaseaza la coada clasamentului UE. Vorbim, in mod evident, despre lipsa autostrazilor si despre situatia proiectelor de infrastructura care raman de cele mai multe ori in stadii incipiente (proiectare, licitatie etc). Acestea nu doar ca ne afecteaza la nivel economic, insa ne aseaza si intr-o pozitie deloc avantajoasa atunci cand vine vorba de numarul de decese in trafic, cauzate in special de lipsa unei infrastructuri puternice”.”
Citește articolul integral: Cu cine construim România?
Alte articole